Temat tygodnia: Święto rodziców.
Temat dnia: Jak nasi rodzice. 22 maja (piątek).
- Rozmowa na temat – Jak dzieci pomagają rodzicom?
R.. pyta:
−− Czy pomagacie rodzicom w domu? W czym?
−− Czy powinniście pomagać rodzicom? Dlaczego?
- Karta pracy, cz. 4, s. 49.
Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada pomagają rodzicom. Przedstawianie za pomocą rysunku sposobów, w jakie dzieci pomagają rodzicom. Rysowanie po śladzie serduszek, kolorowanie ich.
- Utrwalenie tekstu i melodii piosenki Daj mi rękę tato.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs
Daj mi rękę tato.
Już na dworze ciemno
a ja się nie boję
bo ty idziesz ze mną.
Nawet z nocnych strachów
nic sobie nie robię
Strachy uciekają
gdy jestem przy tobie.
Ref.: Tato, tato,
jak to dobrze, że
jesteś zawsze blisko,
i że kochasz mnie.
Tato, tato,
nigdy nie smuć się
i pamiętaj przecież,
ja też kocham cię.
Codziennie jesteśmy
na długim spacerze
Już mnie nauczyłeś
jeździć na rowerze.
I wiem, że mnie jeszcze
nauczysz wszystkiego
co mądre i dobre.
I cieszę się z tego.
Ref.: Tato, tato…
O moich marzeniach
nie powiem nikomu
Chciałabym mieć tatę
przez cały dzień w domu.
Żeby ważne sprawy
na później zostawił
i żeby się głośno
śmiał i ze mną bawił.
Ref.: Tato, tato…
- Słuchanie wiersza Stanisława Grabowskiego Nie jesteś sam.
Mama biega po pokojach
ze ścierką,
z odkurzaczem,
z froterką.
Tata biega po pokojach
z fajką,
z książką
z pomysłami.
A ja siedzę szczęśliwa
w pokoju, gdzie lalka Rozalka,
zeszyty do pierwszej klasy,
atlasy…
Gdy w domu –
tatuś i mama,
nie jestem sama.
- Rozmowa na temat wiersza.
R.. pyta:
−− Co robi mama?
−− Co robi tata?
−− Gdzie jest dziewczynka?
−− Dlaczego jest szczęśliwa?
- Laurka dla mamy i taty – ćwiczenia plastyczne.
- Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.
Dla każdego dziecka: wyprawka, karta 24, klej, nożyczki, kartka z bloku technicznego w jasnym kolorze formatu A4, .
- Składanie kartki z bloku technicznego na pół, tak aby powstała laurka.
- Wycinanie z karty gotowych elementów.
- Składanie gotowych elementów i naklejanie ich na kartce według instrukcji, tak aby kwiaty znalazły się w wazonie.
- Według instrukcji należy na pierwszej stronie laurki przykleić naklejkę z napisem Kwiaty dla Mamy i Taty niestety naklejki zostały w przedszkolu więc bardzo proszę pomóc dzieciom w wykonaniu napisu. Można przygotować wzór napisu a dzieci tylko przepiszą (litery drukowane).
- Zabawa Jadą goście.
Dziecko i rodzic siedzą naprzeciwko siebie i powtarzają wyliczankę, ilustrując ją ruchem:
Mamo! Mamo! klaszczą w swoje ręce,
Co, co, co? klaszczą w ręce partnera,
Goście jadą. klaszczą w swoje ręce,
No to co? klaszczą w ręce partnera,
Dzień dobry, dzień dobry. podają sobie ręce na powitanie,
Cmok, cmok, cmok. naśladują przesyłanie całusków, ze zwrotem głowy
na prawo, na lewo i na wprost.
Tato! Tato! Gesty takie same jak wyżej.
Co, co, co?
Goście odjeżdżają..
No to co?
Do widzenia, do widzenia.
Cmok, cmok, cmok.
- Karta pracy, cz. 4, s. 50.
Kolorowanie rysunku bukietu dla mamy. Rysowanie po śladzie drogi Olka i Ady do mamy.
- Czytanie zdań. Ilustrowanie ich- 6 latki.
Dla każdego dziecka: zdania, kartki, kredki, klej. Dzieci losują zdania. Naklejają je na kartki i ilustrują.
Przykładowe zdania:
W wazonie były trzy tulipany.
To niebieska miska, a w niej maliny.
Ta żabka jest cala zielona.
Piłka jest fioletowa i ma białe kropki
i kreski.
- Chętne dzieci zapraszam do gry planszowej.
Link: https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/abf2e811b19da885cc4bbe864a5e3a7a_/index.html
Miłej zabawy!
Urszula Bielecka
Comments are closed.