Dzien dobry.
Cele lekcji:
Uczeń:
- wyjaśnia znaczenie terminów: tundra, tajga
 - wskazuje na mapie świata położenie strefy tajgi
 - omawia na podstawie klimatogramu warunki klimatyczne w strefie tajgi
 - przedstawia główne cechy krajobrazu tajgi
 - charakteryzuje świat roślin i zwierząt w tajdze
 - rozpoznaje na ilustracji gatunki roślin i zwierząt charakterystyczne dla tajgi
 - przedstawia zajęcia mieszkańców tajgi oraz sposoby gospodarowania
 - opisuje budownictwo na obszarze tajgi
 - wskazuje na mapie świata położenie strefy tundry
 - charakteryzuje na podstawie klimatogramu klimat tundry
 - wyjaśnia znaczenie terminu wieloletnia zmarzlina
 - omawia świat roślin i zwierząt w tundrze
 - rozpoznaje na podstawie ilustracji gatunki roślin i zwierząt charakterystyczne dla tundry
 - omawia główne zajęcia ludności strefy tundry i prezentuje przykłady budownictwa w tundrze
 
porównuje krajobrazy stref tajgi i tundry
Proszę o zapoznanie się z treścią tematu w podręczniku oraz wykonanie kilku dowolnych zadań z zeszytu ćwiczeń.
Przydatne linki:
https://epodreczniki.pl/a/tajga/D14zumSd0
https://epodreczniki.pl/a/tundra/D6h7Ld8uc
