Maj, tydzień 4 Święto rodziców
Dzień 5 Zabawy z mamą i tatą
♥ Na początek – zagadki:
- Kto pogłaszcze i przytuli,
łzy ukoi, baśń opowie –
i kto kocha nas nad życie? No, kochani… Kto odpowie? (mama)
• Gdy coś się w domu zepsuje kto szybciutko to naprawi.
Samochód też zreperuje,
bo on wszystko potrafi. (tata)
♥ Masażyk – według Bożeny Formy.
Dzieci zajmują miejsca za plecami rodzica. Każde swobodnie sięga dłońmi do pleców Rodzica siedzącego z przodu.
Dzieci:
Wędruję z mamusią hen leśną dróżką – rysują palcami wskazującymi ścieżkę od góry do dołu pleców,
przez góry wysokie i łąki, rysują góry, wykonują ruchy koliste, pocierając dłońmi o plecy,
dla nas wesoło wietrzyk powiewa, delikatnie uderzają w plecy pięściami obu rąk,
a w górze śpiewają skowronki. uderzają delikatnie opuszkami palców w górną część pleców,
Zza chmury nagle spogląda słońce, rysują słońce, ciepłe wysyła promienie, zbliżając dłonie do nosa, mocno pocierają rozwartymi dłońmi o plecy,
zbieramy kwiaty, pięknie pachnące rysują kontury kwiatów, naśladują ich wąchanie,
stokrotki, rumianki, złocienie. rysują linie faliste w dowolnych kierunkach
Potem leżymy sobie na trawie delikatnie przykładają policzek do pleców kolegi,
i w niebo spoglądamy, przesuwają dłoń od dołu do góry pleców,
najcudowniejsze są takie chwile , dmuchają we włosy Rodzica
bo mamę mocno kochamy. rysują na plecach serduszko
♥ W co się bawić z mamą, z tatą? – rozmowa na podstawie obrazków.
• Wykonanie plakatu. Burza mózgów na temat: W co się bawię z mamą, a w co z tatą?
Karton, mazak.
R. pyta dzieci: W co jeszcze można bawić się z mamą, a w co z tatą? Dzieci wypowiadają się.
R . spisuje ich pomysły na dużym kartonie z napisami : MAMA, TATA .
.
• Karta pracy, cz. 2, nr 55.
Dzieci:
− oglądają obrazki,
− mówią, co robią Olek i Ada z rodzicami,
− opowiadają, jak spędzają wspólne chwile z rodziną.
• Karta pracy, cz. 2, nr 55.
Dzieci:
− kończą kolorować rysunki serc według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty
♥ Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Moja rodzina.
Rodzic prezentuje wiersz. Powtarza treść wiersza powtórnie, a dziecko powtarza fragment tekstu: ta, to, ti, ta, ti, tom! Kocham ciebie i nasz dom.
Piękny uśmiech, dobre serce;
wszystko umie zrobić sama.
Kocha mnie najbardziej w świecie.
To jest właśnie moja mama!
Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham ciebie i nasz dom.
Zawsze chętnie mi pomagasz,
kiedy jesteś obok, tato.
Z Tobą czuję się bezpiecznie.
Kocham Ciebie właśnie za to!
Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham ciebie i nasz dom.
Dom to miejsce wyjątkowe.
Może być na końcu świata!
Najważniejsza jest rodzina,
czyli mama, ja i tata!
Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham mamę, tatę, dom.
♥ Utrwalenie piosenki KOCHAM CIĘ TI AMO JE T’AIME
Pozdrawiam serdecznie i życze miłego dnia. : ) Jolanta Prostak
Comments are closed.