Temat tygodnia: Święto rodziców.
Temat dnia: Mama i tata. 20 maja (środa).
- Oglądanie przez dzieci zdjęć rodziców z ich dzieciństwa.
Porównywanie zdjęć rodziców z dzieciństwa z wyglądem dzieci. Rozmowa na temat najbliższych członków rodziny.
- Oglądanie filmu „Moja rodzina”- przedszkole Profesora Szymona.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY
- Słuchanie piosenki M. Jeżowskiej A ja wolę moją mamę
Link: https://www.youtube.com/watch?v=X6ZpumEE3xs
Pewnego razu Kinga, spotkała Wikinga
Mieszkał na obrazku,
zrywał się o brzasku
I zwiedzał wielkie morza
I Kindze było go żal
A ja wolę moją mamę
Co ma włosy jak atrament
Złote oczy jak mój miś
I płakała rano dziś
Pewnego dnia Dorota,
znalazła w lesie kota
Wzięła więc go do domu,
zamiast go dać byle komu
I świetnie się bawili
I w zgodzie sobie żyli
A ja wolę moją mamę
Co ma włosy jak atrament
Złote oczy jak mój miś
I płakała rano dziś
A ja wolę moją mamę
Co ma włosy jak atrament
Złote oczy jak mój miś
Może się uśmiechnie dziś
A ja wolę moją mamę
Co ma włosy jak atrament
Złote oczy jak mój miś
Może się uśmiechnie dziś
A ja wolę moją mamę
Co ma włosy jak atrament
Złote oczy jak mój miś
Może się uśmiechnie dziś
- Nauka wiersza Jadwigi Koczanowskiej Mama i tata.
- Zabawa Moja mama jest…, a mój tata jest…
Kartony z napisami Mama jest…; Tata jest…, flamaster.
Dzieci kończą zdania (poszukiwanie jak największej liczby określeń przymiotnikowych), R zapisuje określenia wokół napisów: Mama jest…; Tata jest… Wspólnie odczytują napisy (zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w określeniach mamy i taty).
- Słuchanie wiersza.
Mama i Tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.
- Rozmowa na temat wiersza.
- R.pyta:
−− Kim dla dzieci jest mama i tata?
−− Za co dzieci dziękują rodzicom?
- Kończenie zdań rozpoczętych przez R.
−− Moi rodzice są kochani, bo…
−− Pomagam rodzicom w…
−− Lubię być w domu, bo…
−− Z tatą najchętniej robię…
−− Z mamą najchętniej robię…
- Aktywne słuchanie wiersza.
- R.recytuje wiersz, a dzieci dopowiadają końcowe słowa wersów.
Mama i Tata to świat nasz… (cały),
ciepły, bezpieczny, barwny… (wspaniały),
to dobre, czułe, pomocne… (ręce)
i kochające najmocniej… (serce).
To są wyprawy do kraju… (baśni),
wakacje w górach, nad morzem, na… (wsi),
loty huśtawką, prawie do… (słońca)
oraz cierpliwość co nie ma… (końca).
Kochana Mamo, Kochany… (Tato)
dzisiaj dziękować chcemy Wam… (za to),
że nas kochacie, że o nas… (dbacie)
i wszystkie psoty nam… (wybaczacie).
- Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu.
- Karta pracy, cz. 4, s. 44–45.
- Łączenie pierwszych głosek z nazw rysunków. Rysowanie dla rodziców Olka i Ady prezentów, których nazwy powstały z połączenia głosek. Rysowanie po śladach.
- Zabawa muzyczno-ruchowa Układamy serduszko.
Nagranie piosenki A ja wolę moją mamę dla każdego dziecka: kolorowy sznurek o długości 50–7 cm). Dzieci przy nagraniu piosenki poruszają się tanecznym krokiem po sali. W rękach trzymają kolorowe sznurki. Podczas przerwy w grze układają z nich na podłodze sylwetę serduszka. Powrót muzyki jest sygnałem do tanecznego poruszania się po sali (R może tak modyfikować ćwiczenie, by dzieci układały inne wzory).
Układanie zdrobnień do słów: mama, tata.
mama – mamusia, mamuśka, mamunia…
tata – tatuś, tatusiek, tatunio…
- Wycinanie serduszek z czerwonego papieru dla mamy i taty.
Czerwony papier, nożyczki dla każdego dziecka.
- Rodzina –karta pracy do wydrukowania
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/Karta-pracy-7.pdf
Pozdrawiam
Urszula Bielecka
Comments are closed.