Temat tygodnia: Łąka w maju.
Temat dnia: Pierwsza kartka zielnika. 19 maja (wtorek).
- Kończenie rymowanek o łące.
Trawa, kwiaty, biedronka – to na pewno… (łąka)
Czerwone jak gotowane raki – to… (maki)
Ma żółty środek, białe płatki,
łodyga u niej wiotka.
Ten łąkowy kwiat to… (stokrotka)
Piegowata dama. Po łące chodzi od rana.
Wygrzewa się w promykach słonka.
To maleńka… (biedronka)
Czy to fruwające kwiaty? Jest ich tyle! Nie, to… (motyle)
Lata, lata koło nosa. Uwaga! To groźna… (osa)
Lata, lata obok czoła. To miodna… (pszczoła)
- Ćwiczenia w czytaniu – uzupełnianie literami luk w wyrazach- 6 latki.
Dla każdego dziecka: wyrazy z brakującymi literami, litery.
R.przygotowuje wyrazy z brakującymi literami oraz litery. Dzieci uzupełniają luki
literami i odczytują wyrazy. Np.:
biedro…ka (n), jas…ier (k), t…awa (r), …
aba (ż), kr…t (e)…
Założenie pierwszej karty zielnika.
- Oglądanie obrazków roślin łąkowych, przypomnienie ich nazw.
Obrazki roślin łąkowych, produkty, w których zastosowano rośliny zielne.
R.opowiada o zastosowaniu roślin zielnych, pokazuje syropy, kremy, suszone zioła na herbatę (np. rumianek), szampon pokrzywowy, tabletki rapacholin, krem rumiankowy…
- Wykonanie przez każde dziecko pierwszej strony własnego zielnika.
Dla każdego dziecka: rośliny (np. koniczyna, mniszek pospolity, szczaw…), kawałki taśmy klejącej, kartkę z bloku technicznego (kolorowa).
Każde dziecko dostaje jedną roślinę (np. koniczynę, mniszek pospolity, szczaw…), kawałki taśmy klejącej, kartki z bloku technicznego (kolorowe).
Dzieci wykonują następujące czynności:
- Układają roślinę na kartce.
- Przyklejają ją do kartki za pomocą taśmy klejącej.
(R. zachęca dzieci, aby wykonywały dalsze strony zielnika).
- Wspólne wypicie herbatki ziołowej np. rumiankowej.
- Zabawa relaksacyjna Złota żaba.
- R.mówi: chciałbym zaprosić was do zabawy, w czasie której musimy wszyscy siedzieć bardzo cicho – inaczej nie będziemy mogli złapać tego, co może uda nam się złapać później. Usiądźcie wszyscy na podłodze i skrzyżujcie nogi. Możecie jedną stopę położyć na udzie, jeśli macie na to ochotę (pół pozycji lotosu). Utrzymujecie wasze plecy w wyprostowanej pozycji, a potem lekko opuśćcie barki. Zamknijcie oczy.
- Czy widzieliście kiedykolwiek małą, złotą żabkę, która siedzi na dużym, zielonym liściu lilii wodnej cicho, cichutko… tak cicho, że nic się nie porusza, a żabka wygląda, jakby spała? Dzisiaj wszyscy będziemy takimi żabkami. Wyobraźcie sobie, że siedzicie na liściu lilii wodnej pośrodku stawu…
Siedzicie tam, jak ta żabka, bardzo cicho, i oddychacie powoli. Nabieracie głęboko powietrza do płuc i wypuszczacie je do końca. W ten sposób żaby łapią muchy na kolację – siedzą tak cicho, że muchy ich po prostu nie widzą. Nagle wyciągają swój długi język i łapią muchę. Czy potraficie tak szybko wystawić język? A teraz siedzicie spokojnie, a ja będę udawać bzyczącą muchę. Za każdym razem, kiedy wydam z siebie taki dźwięk (demonstruje ten dźwięk), możecie wystawić język i złapać muchę. Na zakończenie będziecie mogli szepnąć mi na ucho, ile much złapaliście.
Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie
do czytania, pisania, liczenia, s. 73 -5 latki.
Czytanie z R. nazw zwierząt i roślin, odszukiwanie ich na rysunku. Kolorowanie rysunku.
- Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 76 – 6 latki.
Czytanie zdań, pisanie X pod wyrazem tak jeżeli zadanie jest prawdziwe, lub pod wyrazem nie, jeżeli zdanie jest fałszywe.
Pozdrawiam
Urszula Bielecka
Comments are closed.