Dzień dobry :)
Edukacja polonistyczno – przyrodnicza – 1 godz.
Na początku naszych zajęć proszę Was o rozwiązanie zagadki:
Co to za miejsce?
W labiryntach szkolnych korytarzy
gdzieś książka cicho marzy,
że przyjdziesz, by ją przeczytać.
O, już cię wita! (biblioteka)
Spróbujcie teraz odpowiedzieć na pytania: O czym jeszcze marzy książka? Jakich czytelników lubi?
Otwórzcie podręcznik na str. 40 – 41 i przeczytajcie tekst pt. „Rozmowy książek”. Odpowiedzcie na pytania 1 – 2 pod tekstem. Praca z ćwiczeniówką – wykonajcie ćwiczenie 1 str. 38.
Spróbujcie teraz odpowiedzieć na pytania: Jak powinniśmy dbać o książki? Co trzeba robić, a czego nie wolno? Proponuję obejrzenie filmu pt. Zasady korzystania z książek”. Znajdziecie tu odpowiedzi na wyżej postawione pytania. https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE (około 1,5 min.) Jak należy obchodzić się z książkami – wykonajcie zadania 5 – 6 str. 41 w podręczniku (zadanie 5 – zapiszcie ułożone zdania w zeszycie i wstawcie na końcu wykrzyknik) oraz ćwiczenie 2 str. 38 w ćwiczeniówce (zapoznajcie się z informacją w zielonej ramce).
Jak zapewne wiecie książki robi się z papieru, a papier powstaje z drzewa więc należy je szanować jeszcze bardziej, bo w ten sposób mamy wpływ na nasze środowisko. Czy wiecie, że zebranie jednej tony makulatury uchroni 17 drzew przed wycięciem. Otwórzcie podręczniki do języka polskiego na str. 42 „Co mamy z drewna”, przyjrzyjcie się ilustracji i odpowiedzcie na pytanie: Do czego człowiek wykorzystuje drewno? Teraz spójrzcie na ilustrację str. 43 – Jak powstaje papier? Przeczytajcie informacje o kolejnych etapach produkcji papieru.
A teraz obejrzyjcie film pt. Od drzewa do papieru https://www.youtube.com/watch?v=xdfpRSZVgFI (około 1,5 min.) Otwórzcie ćwiczeniówkę do języka polskiego i wykonajcie ćwiczenie 3 str. 39.
Następnie porozmawiajcie z rodzicem na temat: Dlaczego i jak należy oszczędzać papier?
Obejrzycie film pt. Jak oszczędzać papier? https://www.youtube.com/watch?v=MTZJfeBMgtY (1min.)
W ćwiczeniówce wykonajcie ćwiczenia 4 i 5 str. 39. (ćwiczenie 5 – w zeszycie).
Dla Chętnych – ćwiczenie 6 str. 39 z ćwiczeniówki.
Poproście teraz rodzica aby z Wami przeczytał tekst pt. „Rozmowy książek” z podziałem na role.
PAMIĘTAJCIE! Szanujcie książki!
Edukacja matematyczna – 1 godz.
Doskonalimy dodawanie i odejmowanie w zakresie 20. Wykonajcie ćwiczenia 7 – 9 str. 62. Proszę zróbcie zdjęcie i prześlijcie do jutra tj. do 21. 05. 2020 r.
Wychowanie fizyczne – 1 godz. Dzisiaj proponuję „Sportowy alfabet”. To świetna zabawa oraz przy okazji ciekawy sposób wykonania ćwiczeń https://m.youtube.com/watch?fbclid=IwAR0SAnq0vkl8cEYCbZjc–F5eWvyeyzFrZJOOLVO_WeqHbeXTr_qO2KlD5w&feature=youtu.be&v=GaPG8BowiNw
Miłego dnia. Pozdrawiam :)
Comments are closed.