Witajcie:) Dziś już środa. Jak się czujecie? Gotowi do zajęć?
Zaczynamy:)
Temat dnia: Mieszkańcy łąki.
Rozwiążcie zagadkę Iwony Fabiszewskiej:
Wiosną kolorowa, pełno kwiatów wkoło.
Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło.
Trawa się zieleni, pszczoła nektar spija.
Dzieci grają w piłkę, czas tu szybko mija. (łąka)
Zabawa orientacyjno – porządkowa ,,Motylki”.
Dzieci wyobrażają sobie, że są motylkami. Rodzic włącza wesołą melodię. Kiedy gra muzyka – motylki latają pomiędzy kwiatkami. Podczas przerwy w muzyce siadają na podłodze. Zabawę powtarzamy kilka razy:).
Słuchanie piosenki Wiosna na łące (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw.
I zwrotka
Dziś na łąkę przyszła Wiosna
w kwiecistej sukience,
budzi maki i stokrotki,
jaskry i kaczeńce.
Refren:
Ptaki trele wyśpiewują,
świeci ciepłe słońce,
w rosie kąpią się biedronki.
Wiosna już na łące!
II zwrotka:
Świerszcz zielone stroi skrzypce,
da dziś pierwszy koncert.
Tańczą pszczoły i motyle,
żabki i chrabąszcze.
Refren:
Ptaki trele wyśpiewują,
świeci ciepłe słońce,
w rosie kąpią się biedronki.
Wiosna już na łące!
III zwrotka:
Tak się wszyscy cieszą wiosną,
tańczą i śpiewają,
nawet krecik wyszedł z norki,
z myszką pląsa żwawo.
Refren:
Ptaki trele wyśpiewują,
świeci ciepłe słońce,
w rosie kąpią się biedronki.
Wiosna już na łące!
Rozmowa na temat tekstu piosenki.
Rodzic pyta:
- Kto przybył na łąkę?
- Co zaczęło się dziać na łące, kiedy przyszła wiosna?
- Co to znaczy, że świerszcz stroi skrzypce?
- Wymień mieszkańców łąki, o których jest mowa w piosence.
Rozmowę na temat treści piosenki można połączyć z oglądaniem obrazków/zdjęć przedstawiających mieszkańców łąki oraz występujących na niej roślin.
Praca plastyczna „Kolorowe motyle”.
Dzieci przy stolikach pokrywają dowolnymi kolorami farb połówkę rysunku motyla. Gdy farba jest jeszcze wilgotna, dzieci składają kartkę na pół i tym samym otrzymują barwnego motyla.
Świetnie sobie poradziliście.
Pozdrawiam serdecznie Jowita Irek Mazur
Comments are closed.