Między nami w klasie

Dzień dobry 🙂

Edukacja polonistyczna  –  2 godz.

Posłuchajcie czytanego przez rodziców opowiadania Z. Staneckiej „Świnka” –  podręcznik str. 28. Omówcie treść opowiadania, udzielając odpowiedzi na pytania: Kto jest bohaterem opowiadania? Gdzie ma miejsce ta historia? Dlaczego Julka była zaniepokojona? Kto sprawił przykrość Julce? Co można powiedzieć o Julce? Co sprawiło Julce największą przykrość? Czy nam również jest przykro w takich sytuacjach? i pytania umieszczone pod tekstem. Posłuchajcie teraz tekstu zapisanego w niebieskiej ramce na dole strony.                                                                          Pożyczać czy nie? – kształtowanie prawidłowych postaw.

Oceńcie zachowania Wojtka. Porozmawiajcie na temat właściwego zachowania się w sytuacji, gdy chcemy coś      od kogoś pożyczyć; zwróćcie uwagę na stan oddawanej rzeczy. Udzielcie rad Wojtkowi, który nie zachował się właściwie. Ustalcie zasady dotyczące pożyczania, np. Nigdy nie bierzemy czegoś bez pozwolenia właściciela. Zwracamy się z prośbą o pożyczenie. Dbamy o rzeczy pożyczone. Pamiętamy o terminie oddania pożyczonej rzeczy. Nie przekazujemy pożyczonych rzeczy innym.

Spróbujcie sformułować wniosek na temat postępowania z pożyczonymi rzeczami, np.

GDY PRZYBORY POŻYCZAMY, ZAWSZE O ZGODĘ WŁAŚCICIELA PYTAMY. Zapiszcie go do zeszytu.

Wykonajcie zgodnie z poleceniami ćwiczenia 1 – 4 w ćwiczeniówce na str. 29 oraz ćwiczenie 5 na str. 30                   – zwróćcie uwagę na różnicę w wymowie i pisowni samogłosek na końcu wyrazu (ę, e).

Następnie przeczytajcie wiersz pt. ,,Tydzień w szkole” i odpowiedzcie na pytania znajdujące się na dole strony. Nauczcie się pięknie czytać ten wiersz.

Zagrajcie w „Prawda czy fałsz?” – zabawę doskonalącą analizowanie podawanych faktów. Rodzice podają Wam zdania, a Wy odpowiadacie prawda lub fałsz np. Dzisiaj jest poniedziałek. Po wtorku zawsze jest środa. Tydzień ma osiem dni. Najkrótszy tydzień ma pięć dni. Do szkoły przychodzimy pięć razy w tygodniu.

A teraz przypomnijcie sobie kolejność dni tygodnia i zróbcie ćwiczenie 6 w ćwiczeniówce na str. 30.

Na zakończenie napiszcie po śladzie i przepiszcie zdania ze str. 54 w zeszycie do kaligrafii.

Edukacja matematyczna – 1 godz.

Otwórzcie ćwiczeniówki do matematyki na str. 52 – 53.                                                                                            Wędrujcie po labiryncie – ćwiczenie grafomotoryczne – zadanie 1.                                                                                       Połączcie dziecko z obrazem klocków – zadanie 2.                                                                                                              Dobierzcie działania do ilustracji i skreślcie to, które nie pasuje do żadnego obrazka – zadanie 3.

Pokolorujcie obrazek zgodnie z kodem – zadanie 4.                                                                                                              Cały czas ćwiczcie rachunek pamięciowy w zakresie 20. Możecie np. rzucać kostkami do gry. Obliczajcie sumy        i różnice wyrzuconych oczek.

Wychowanie fizyczne – 1 godz.

Dzisiaj proponuję Wam ćwiczenia na świeżym powietrzu. Ćwiczenia na słońcu!

To na początek. Później bawcie się w zabawy, które lubicie. Najważniejsze, żebyście się ruszali i możliwie dużo czasu spędzali na podwórku.

 

Pozdrawiam ! Miłego dnia 🙂

Przejdź do treści