Witam moje Smerfiki.
Dzisiaj już środa , dzień jest bardzo piękny i słoneczny , ale Wasze prace są jeszcze piękniejsze. Pracujcie tak dalej.
Zabawa popularna Maszerują dzieci drogą.
Dzisiejsze zajęcia zaczynamy od zabawy muzycznej https://www.youtube.com/watch?v=urLZOP2MtVs
Poniżej słowa:
Maszerują dzieci drogą, maszerują w miejscu,
raz, dwa, trzy! wyklaskują rytmicznie,
Lewą nogą, prawą nogą, wystawiają do boku lewą nogę i prawą nogę,
raz, dwa, trzy! wyklaskują rytmicznie,
A nad drogą słonko świeci wznoszą obie ręce wysoko w górę,
i uśmiecha się do dzieci, obracają się wokół własnej osi,
raz, dwa, raz, dwa, trzy! wyklaskują rytmicznie.
Wczoraj uczyliście się refren piosenki Przepraszam, dziękuję https://www.youtube.com/watch?v=Uye4KqN5sD8
Proszę powtarzamy refren i spróbujcie nauczyć się pierwszą zwrotkę.
- Przepraszam i dziękuję,
magiczne słowa znam
i jeszcze słowo: proszę
przypominam wam.
Ref.: Dobre wychowanie
to jest ważna sprawa,
grzeczny bądź i miły,
taka moja rada.
Proszę aby Rodzice porozmawiali z dziećmi o roli magicznych słów w codziennych kontaktach między ludźmi. Dzieci podają przykłady sytuacji, w których powinno się użyć słów: przepraszam, dziękuję, proszę.
Powtarzają słowa I zwrotki piosenki za Rodzicem.
Zabawa plastyczna Dorysuj brakujące elementy.
Rysunek domu: prostokątny kształt domu, trójkątny dach, po bokach dwa okna z brakującymi elementami.
Dzieci kończą rysować zgodnie z poleceniami Rodzica.
-Pomiędzy oknami dorysujcie drzwi.
-Na dachu dorysujcie komin.
-Przed domem narysujcie chodnik.
-Obok domu dorysujcie garaż.
-Nad domem – słońce.
-Za domem rośnie las.
Brawo, myślę, że się udało.
Zabawa dydaktyczna Od najmniejszego do największego.
Do zajęć będziemy potrzebować trzy sylwety papierowych domów (różnej wielkości).
Proszę rozłożyć sylwety domów różniących się wielkością i poprosić, aby dziecko wskazało:
najmniejszy dom,
największy dom.
Zabawa dydaktyczna Duży, średni, mały.
Dla dziecka: zestaw trzech papierowych domków różnej wielkości, kartka, klej.
Proszę aby dzieci ułożyły domki rosnąco (od najmniejszego do największego), a następnie malejąco (od największego do najmniejszego) i przykleiły je na kartce. Głośno nazywając domki: duży, średni, mały.
Zamiana rytmu obrazkowego na ruchowy.
Proszę , aby dziecko położyło obok siebie prace, które tworzą rytm. Rodzic prosi o przedstawienie tego rytmu ruchem, to znaczy dziecko przyjmuje rolę wyznaczoną przez Rodzica.: duży dom – dziecko z wysoko uniesionymi rękami, średni dom – dziecko w postawie wyprostowanej, mały dom – dziecko w przysiadzie itd.
Na koniec spróbujcie zaśpiewać pierwszą zwrotkę i refren piosenki Przepraszam, dziękuję.
Życzę miłej zabawy.
Mariola Wnuk
Comments are closed.