Kwiecień, tydzień 2 Wielkanoc
Dzień 3 Stół wielkanocny
• Karta pracy, cz. 2, nr 32
♥ Obrusy wielkanocne – malowanie watką wzorów na kartce.
Biała kartka i spinacz do bielizny dla każdego dziecka, farby w pojemnikach lub w miseczkach, wata kosmetyczna, tacka plastikowa.
R. układa na stole przed każdym dzieckiem białą kartkę – obrus. Przygotowuje farby w miseczkach. Proponuje dzieciom ozdobienie wielkanocnego obrusa kolorowymi wzorami.
Dzieci biorą do ręki spinacz do bielizny, chwytają nim kawałek watki kosmetycznej, maczają delikatnie watkę w farbie i za jej pomocą robią na obrusie kolorowe wzory. Wykorzystane kawałki watki układają na plastikowej tacy. Przestrzegają zasady, że do farby w jednym
kolorze wykorzystują jeden kawałek watki.
♥ Śniadanie wielkanocne – ćwiczenie narządów artykulacyjnych
Dzieci naśladują zaproponowane przez R. dźwięki oraz ruchy. Zabawę powtarzamy kilka razy, wypowiadając rymowankę Iwony Fabiszewskiej: cicho, głośnno, szybko , wolno
Najpierw żurek z kiełbasą mówią: mniam, mniam, mniam, i głaszczą się po brzuchach,
i ziemniaki z okrasą, dmuchają na gorące ziemniaki,
potem pyszne jajeczka, wypowiadają głoskę mmmmm na zmianę: cicho i głośno,
a na końcu – babeczka. . nabierają dużo powietrza, zamykają usta i wypychają policzki.
♥ Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej W wielkanocnym koszyczku.
W wielkanocnym koszyczku,
przystrojonym pięknie,
kłóciły się pisanki
o najlepsze miejsce.
Każda chciała spoczywać
tuż obok rzeżuchy,
zielonej i puszystej
jak miękkie poduchy.
Wtem do akcji wkroczył
cukrowy baranek,
zjadł zieloną rzeżuchę,
przerwał spór pisanek.
• Rozmowa na temat wiersza.
− Jak nazywają się kolorowe, malowane jajka? (Pisanki).
− O co kłóciły się pisanki?
− Kto przerwał ich kłótnię?
− Co wkładamy do wielkanocnego koszyczka?
♥ Zabawa orientacyjno-porządkowa – Baranki.
Dzieci są barankami. Poruszają się na czworakach po sali. Na hasło: Baranki, zatrzymują się
i naśladują głos baranka, mówiąc: bee, bee, bee…
♥ Odgadywanie zagadek o tematyce wielkanocnej.
Zagadki
R. mówi zagadki (według Barbary Gorajskiej, Marioli Golc, Małgorzaty Stańczyk), dziecko
Podaje jej rozwiązanie.
.
• Mam czerwone nóżki,
jestem żółtą kulką,
a kiedy dorosnę,
to zostanę kurką. (kurczątko)
• Cukrowe – są blisko pisanek.
Prawdziwe, rogate – wiodą stado latem
na górską polanę. (baranki)
• Ma długie uszy i bardzo zwinnie skacze.
Wielkanocne niespodzianki
niesie ten zwierzaczek. (zajączek)
♥ Serwetki wielkanocne – układanie wzoru z sylwet kolorowych jajek.
Pozdrawiam Was Kochani. Jolanta Prostak
Comments are closed.