Witam wszystkie Smerfiki oraz ich rodziców. Zbliżamy się do Świąt Wielkanocnych. Zapewne Pani katechetka już Was z nimi zapoznała. Więc ja zaproponuje wam zajęcia.
Masażyk Pisanka.
Dobierzcie się w parę z rodzicem. Jedno z Was (pisanka) siada na dywanie w siadzie skrzyżnym, drugie siada za nim, w siadzie rozkrocznym, i na plecach rysuje wzory np. : paski poziome, paski pionowe, kropki, kratkę itp. Przy powtórzeniu zabawy zamieńcie się miejscami.
Fajna zabawa. Prawda?
A teraz pobawimy się razem z wierszem B. Szelągowskiej Na podwórku.
Rodzic proszę niech recytuje wiersz, a dziecko powtarza po nim sylaby.
Gospodyni razem z dziećmi
święconkę szykuje.
O-ho, ho, ho!
O-ho, ho, ho,
jajeczka maluje.
Biega kurka po podwórku
i gdacze z radości.
– Ko, ko, ko, ko.
Ku, ku, ku, ku.
Wita wszystkich gości.
Kogut dumnie pierś wypina.
– Ko, ko, ki, ku.
Ale pięknie wyglądają
twe jajka w koszyku.
Ćwiczenia fonacyjne Kury na podwórku.
Dzieci powtarzają za Rodzicem sylaby z wiersza: O-ho, ho, ho! Ko, ko, ko, ko! Ko, ko, ki, ku. Ku, ku, ku, ku! na różne sposoby: głośno, cicho, wesoło, smutno, dynamicznie, spokojnie.
Ćwiczenia słownikowe Jakie może być jajko?
Dziecko podaje określenia mówiące o tym, jakie może być jajko, np.: duże, małe, świeże, nieświeże, całe, potłuczone, białe, kolorowe.
Ćwiczenia grafomotoryczne
Dziecko najpierw rysuje kształt jajka w powietrzu, na stoliku, na dywanie, na plecach kogoś dorosłego. Rodzic demonstruje właściwy kierunek rysowania (od góry, z prawej strony ku lewej).
Proszę przygotujcie
Kartki formatu A4, kredki.
Dzieci rysują jajka na kartkach i kolorują je według własnych pomysłów.
Praca skończona?
Zapraszam do zabaw na świeżym powietrzu.
Pozdrawiam
Mariola Wnuk
Comments are closed.