Biologia

Dzień dobry:)

Temat: Drapieżnictwo. Roślinożerność.

Proszę zapoznać się z tematem z podręcznika str.97.

Czytając zwróćcie uwagę na :

-cechy drapieżników ułatwiające schwytanie ofiary;

-mechanizmy obronne ofiar;

-dlaczego rośliny takie jak rosiczka mimo,że są samożywne chwytają owady;

– jak organizmy przystosowane są do roślinożerności;

– w jaki sposób rośliny bronią się przed zjedzenie;

-jakie jest znaczenie drapieżników i roślinożerców

Zachęcam również do skorzystania ze strony: https://epodreczniki.pl/a/zjadajacy-i-zjadani/DJs9F5i8q

Następnie w zeszycie proszę wykonać następującą pracę domową:

1. Wymień cechy geparda stanowiące przystosowanie do drapieżnictwa i napisz ich znaczenie.

2. Na trzech wybranych przykładach napisz jak ofiary bronią się drapieżnikami.

3. Wymień cechy żubra stanowiące przystosowanie do roślinożerności i napisz ich znaczenie.

4. Na trzech wybranych przykładach napisz jak rośliny bronią się przed roślinożercami.

Zadania obowiązują na kolejną lekcję i wówczas wskażę osoby, które do mnie prześlą zdjęcia.

DZIŚ DO GODZ. 14 PRZESYŁAJĄ ZDJĘCIA OSTATNIEJ PRACY DOMOWEJ NASTĘPUJĄCE OSOBY:

VIII a –  4, 7, 16

VIII b – 8,10,11,14

Nieprzesłanie pracy w terminie jest równoznaczne z jej brakiem.

Mój e-mail: toporowskaanna@interia.pl

Pozdrawiam:)

Przejdź do treści