Dzień dobry:)
Temat: Drapieżnictwo. Roślinożerność.
Proszę zapoznać się z tematem z podręcznika str.97.
Czytając zwróćcie uwagę na :
-cechy drapieżników ułatwiające schwytanie ofiary;
-mechanizmy obronne ofiar;
-dlaczego rośliny takie jak rosiczka mimo,że są samożywne chwytają owady;
– jak organizmy przystosowane są do roślinożerności;
– w jaki sposób rośliny bronią się przed zjedzenie;
-jakie jest znaczenie drapieżników i roślinożerców
Zachęcam również do skorzystania ze strony: https://epodreczniki.pl/a/zjadajacy-i-zjadani/DJs9F5i8q
Następnie w zeszycie proszę wykonać następującą pracę domową:
1. Wymień cechy geparda stanowiące przystosowanie do drapieżnictwa i napisz ich znaczenie.
2. Na trzech wybranych przykładach napisz jak ofiary bronią się drapieżnikami.
3. Wymień cechy żubra stanowiące przystosowanie do roślinożerności i napisz ich znaczenie.
4. Na trzech wybranych przykładach napisz jak rośliny bronią się przed roślinożercami.
Zadania obowiązują na kolejną lekcję i wówczas wskażę osoby, które do mnie prześlą zdjęcia.
DZIŚ DO GODZ. 14 PRZESYŁAJĄ ZDJĘCIA OSTATNIEJ PRACY DOMOWEJ NASTĘPUJĄCE OSOBY:
VIII a – 4, 7, 16
VIII b – 8,10,11,14
Nieprzesłanie pracy w terminie jest równoznaczne z jej brakiem.
Mój e-mail: toporowskaanna@interia.pl
Pozdrawiam:)
Comments are closed.