Dzień dobry kochani :)
Edukacja polonistyczna – 1 godz.
Dzisiaj możecie uruchomić swoją wyobraźnię, bo naszym tematem będzie fantazja. Posłuchajcie piosenki zespołu Fasolki https://www.youtube.com/watch?v=RMTBeqGpcOg
Poproście dorosłych, aby przeczytali wam tekst pt. ,,Rysunek”, a samodzielnie przeczytajcie wiersz pt. ,,Fantazja” – podręcznik str. 66, 67 i odpowiedzcie na pytania z nimi związane. Zabawcie się w zabawę ,,Coś z niczego”. Na środku pokoju ustawcie krzesło. Uruchomcie wyobraźnię i zamieńcie to krzesło np. w dom skrzata, rakietę, muszlę ślimaka. Do dzieła! – każdy pomysł jest dobry. Wykonajcie ćwiczenia 1 – 4 na str. 57, 58 w ćwiczeniówce. Opowiadając i rysując wymyślone historyjki nie ograniczajcie się, puśćcie wodze fantazji. Przeczytajcie zagadki z ćwicz. 5 i przedstawcie w ramkach swoje pomysły na rozwiązanie.
Zajęcia komputerowe – 1 godz.
Uruchomcie program komputerowy Paint. Narysujcie dużą, barwną plamę. Spróbujcie ,,wyczarować” z niej (poprzez dodanie różnych elementów np. kółek, kresek, gwiazdek itp.) coś fantastycznego. Poproście rodziców, aby nazwali to, co widzą na waszym obrazku. Podpiszcie swoją pracę zmieniając wielkość, rozmiar i kolor czcionki.
Edukacja matematyczna -1 godz.
Otwórzcie podręcznik do matematyki na str. 28. Policzcie kredki, koraliki i balony, obliczcie wartość pieniędzy. Policzcie od 1 do 19 i od 19 do 1. Rozwiążcie ustnie zadania 2 – 4. Przygotujcie 19 kredek i przedstawcie na nich działania: 13+6=, 12+5=, 11+8=, 19-3=, 16-6=, 19-10=. Napiszcie w zeszycie całą linię liczby 19 i zapiszcie działanie 10+9=19. W ćwiczeniówce na str. 35 napiszcie liczbę 19 w dużym i małym formacie, a potem wykonajcie ćwiczenia 1-4.
Wychowanie fizyczne – 1 godz.
Jak wykonacie już wszystkie zadania na dziś, czas pomyśleć o ruchu na świeżym powietrzu. Proponuję wam zabawę z rodzicami lub rodzeństwem na swoim podwórku pt. Poszukiwanie skarbu. To idealna zabawa dla dzieci. Rozwija wyobraźnię i uczy logicznego myślenia.
Poszukiwanie skarbu – skarb można ukryć w piasku, pod krzaczkiem, w dowolnym bezpiecznym miejscu. Można po prostu zachęcić dziecko do poszukiwania skarbu, jak w zabawie w chowanego, a można stworzyć całą historię. Chować karteczki z kolejnymi wskazówkami, rysować kredą wskazówki itp.
Życzę Wam powodzenia i dobrej zabawy :)
Comments are closed.