5-6 latki “Biedroneczki”

Temat tygodnia: Wielkanoc.

Temat dnia: Liczenie pisanek. 7 kwietnia (wtorek) 

 

  • Kolorowanka wodna – Pisanka.

Dla każdego dziecka: wyprawka plastyczna, kolorowanka wodna – Pisanka, pędzelek, kubeczek z wodą.

Dzieci dostają kartę z wyprawki. Malują ją wodą przy użyciu pędzli. Określają kolory pisanki.

 

5-latki

  • Czytanie całościowe nazw zdjęć.

Dla każdego dziecka: wyprawka plastyczna, karta G: zdjęcia: pisanki, palmy, baby, mazurka, baranka; karta O: napisy: pisanka, palma, babka, mazurek, nożyczki.

  • Dzieci wycinają potrzebne zdjęcia i napisy. Czytają z R. nazwy. Wskazują je na zdjęciach.
  • Dzieci mówią, jakie zdjęcie pozostało. Opisują, co ono przedstawia.

 

6-latki

  • Dobieranie do zdjęć wyrazów – nazw zdjęć.

Dla każdego dziecka: wyprawka, karta G: zdjęcia: pisanki, palmy, baby, mazurka,

baranka; karta O: napisy: pisanka, palma, babka, mazurek, nożyczki, kartki.

  • Dzieci wycinają zdjęcia i wyrazy – ich nazwy.
  • Głoskują nazwy obrazków.
  • Dobierają nazwy do zdjęć, przyklejają na kartkach.
  • Układają zdania na temat zdjęcia, które pozostało.

 

  • Ćwiczenia z pisankami.

Obrazki dwóch koszyków( wyciąć z kolorowego papieru lub gazety), obrazki pisanek: 6 zielonych, 4 czerwonych, 5 żółtych, 4 niebieskich( możecie przygotować je samodzielnie wycinając pisanki z kolorowego papieru).

Kładziemy  sylwety dwóch koszyczków, a w nich obrazki pisanek.

  • Wyjmowanie pisanek z koszyczków, przeliczanie ich.

− Ile pisanek jest w pierwszym koszyczku? (6 zielonych, 4 czerwone).

− Ile pisanek jest w drugim koszyczku? (5 żółtych, 4 niebieskie).

  • Liczenie wszystkich pisanek w koszyczkach.
  • Liczenie za pomocą liczmanów.

Pierwszy koszyczek

Do 6 liczmanów dosuwamy 4 liczmany – razem 10 pisanek.

Drugi koszyczek

Do 5 liczmanów dosuwamy 4 liczmany – razem 9 pisanek.

  • Porównywanie liczebności pisanek.

Dzieci łączą w pary pisanki z pierwszego koszyczka z pisankami z drugiego koszyczka.

Wniosek: w pierwszym koszyczku jest o jedną pisankę więcej niż w drugim (została bez pary).

  • Układanie zapisów matematycznych.

Pierwszy koszyczek

6 (zielonych) + 4 (czerwone) = 10 pisanek

Drugi koszyczek

5 (żółtych) + 4 (niebieskie) = 9 pisanek

  • Porównywanie liczebności pisanek w koszyczkach.

10 > 9

  • Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 62–63.
  • Liczenie figur po lewej stronie i po prawej stronie. Porównywanie ich liczby, wpisywanie odpowiednich liczb i znaków.
  • Wykonywanie działań samodzielnie lub z pomocą R. Wpisywanie odpowiednich liczb.

 

W wolnej chwili możecie pobawić się w zabawę  Ciepło, zimno, pod hasłem: Szukamy jajka. Potrzebne będą: chętni do zabawy (mama, tata lub rodzeństwo) i jajko ugotowane na twardo.

Jedno z dzieci szuka jajka ugotowanego na twardo, które zostało ukryte w pomieszczeniu. Inne, wybrane dziecko/ osoba  naprowadza szukającego na ukryty przedmiot, stosując określenia: ciepło, cieplej, najcieplej, gorąco, zimno, zimno, najzimniej.

Miłej zabawy Kochani ! 

Pozdrawiam 

Urszula Bielecka

Przejdź do treści