5-6 latki “Biedroneczki”

Temat tygodnia: Wiosenne powroty.

Temat dnia: Wołanie wiosny. 1 kwietnia (środa)

 

  • Karta pracy, cz. 3, s. 65.

Wskazywanie na rysunkach: słowika, wróbla, jaskółki, bociana. Kolorowanie rysunków ptaków, które powracają do Polski wiosną. Nazywanie ptaków przedstawionych na zdjęciach. Rysowanie po śladach ramek zdjęć.

 

  • • Ćwiczenia separacji ruchów.

Separacja ruchów polega na wprowadzeniu wybranej części ciała w ruch, w sposób niezależny od ruchów innych części ciała.

  • Niezależność ruchów rąk tułowia:

prawa ręka poziomo w bok, lewa – pionowo w górę,

prawa ręka poziomo w przód, lewa – pionowo w górę,

prawa ręka poziomo w przód, lewa – pod kątem w górę,

prawa ręka pod kątem w górę, lewa – pod kątem w dół.

  • Rozdzielanie ruchów dłoni i palców:

zaciskanie prawej dłoni przy jednoczesnym rozchylaniu lewej,

uderzanie czubkami palców obydwu dłoni o blat stołu, na zmianę: wewnętrzną stroną dłoni i zewnętrzną stroną dłoni.

  • Rozdzielanie ruchów palców:

zaciśnięcie pięści wokół kciuka,

unoszenie po jednym placu dłoni opartej palcami o stół.

 

 Wesoła wilga – praca plastyczna.

  • • Wskazywanie wilgi wśród zdjęć kilku ptaków powracających do nas wiosną.

Zdjęcia: bociana, skowronka, jaskółki, wilgi, kukułki.

  • • Przypomnienie cech ptasich na podstawie wilgi.

Zdjęcie wilgi.

Dzieci oglądają zdjęcie, wskazują części ciała wilgi i je nazywają (skrzydła, dziób, kończyny zakończone szponami, pióra…). Podkreślają, że wilga jest ptakiem, bo ma wszystkie cechy ptasie. Przypominają (historyjka), że młode wykluwają się z jaj zniesionych w gnieździe.

 

  • Praca plastyczna Wesoła wilga.

Dla każdego dziecka: wyprawka plastyczna, karta 18, klej, nożyczki, kredki.

  • Wycinanie z karty rysunku wilgi.
  • Kolorowanie rysunku według wzoru (fotografia).
  • Nacinanie obrazka w zaznaczonych miejscach i składanie go według instrukcji.
  • Sklejanie głowy.
  • Porządkowanie miejsc pracy.

 

 

  • • Karta pracy, cz. 3, s. 66.

Łączenie fragmentów obrazków z dołu karty z odpowiednimi pustymi miejscami na dużym obrazku.

Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 15

Do ćwiczeń gimnastycznych możecie zaprosić członków Waszej rodziny. Jeśli napotkacie na trudności w wykonaniu niektórych z nich możecie je po prostu pominąć.

Rozwijanie świadomości własnego ciała.

  • • Wirujący bączek – dzieci ślizgają się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.
  • • Chowamy się – w siadzie, przyciągają kolana do głowy, chowają głowy; rozprostowują się do pozycji leżącej.
  • • Gorąca podłoga – biegają z wysokim unoszeniem kolan.
  • • Na szczudłach – chodzą na sztywnych nogach.
  • • Ugniatamy podłogę – w leżeniu na plecach, wciskają wszystkie części ciała w podłogę.

Zdobywanie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu.

  • • Przez tunel – dzieci ustawiają się jedno za drugim w rozkroku, tworzą tunel między nogami.

Ostatnie dziecko przemieszcza się na czworakach pomiędzy nogami dzieci, do przodu,

i staje jako pierwsze, następnie robi to drugie dziecko itd.

  • • Ustawienie jak wyżej; ostatnie dziecko przemieszcza się ślizgiem na plecach pomiędzy nogami

dzieci, do przodu, i staje jako pierwsze. Itd.

  • • Pogoń na kolanach – dzieci dobierają się parami, jedno ucieka na kolanach, a drugie je goni. Przy powtórzeniu zabawy następuje zmiana ról.

Rozwijanie umiejętności dzielenia przestrzeni z innymi przez ćwiczenia w parach: z biernym partnerem, przeciwko partnerowi, razem z partnerem, ćwiczenia w grupie.

  • • Przesuwamy partnera – jedno dziecko z pary leży przodem, drugie – poprzez chwycenie go

za nadgarstki – stara się je przesunąć; potem zamieniają się miejscami.

  • • Dzieci w leżeniu tyłem; jedno dziecko z pary chwyta partnera za kostki nóg i stara się go przesunąć; potem zamieniają się miejscami.
  • • Prowadzimy niewidomego – jedno dziecko zamyka oczy, drugie staje zwrócone twarzą do niego i podaje mu ręce; prowadzi dziecko z zamkniętymi oczami w różnych kierunkach, a ono się temu poddaje. Potem zamieniają się rolami.
  • • Przekładamy naleśnik – jedno dziecko w leżeniu na brzuchu, przylega do podłoża; partner próbuje przewrócić je na drugą stronę; potem zamieniają się miejscami.
  • • Wstajemy razem – dzieci siedzą tyłem do siebie, złączone plecami; próbują razem wstać, nie odrywając się od siebie.
  • • Ćwiczymy razem – dzieci tworzą koło wiązane, trzymają się za ręce; przykucają, a potem podnoszą się do wspięcia na palce i wracają do pozycji wyjściowej.

Dzieci siedzą w kole, w siadzie prostym rozkrocznym, jedną stopą dotykają sąsiada z prawej strony, a drugą – sąsiada z lewej strony; trzymają się za ręce – jednocześnie podnoszą ręce do góry, a następnie wykonują skłon i wracają do pozycji wyjściowej.

 Jutro kolejne zadanka. Miłej zabawy.

 Pozdrawiam   

Urszula Bielecka.

Przejdź do treści