5-6 latki “Biedroneczki”

Temat tygodnia: Moja miejscowość, mój region.

Temat dnia: Najpiękniejsze miejsce świata 29 kwietnia Środa).

Karta pracy, cz. 4, s. 23.

Dzieci czytają z R. (lub samodzielnie) nazwy miejscowości. Następnie rysują znak + pod napisami miasto lub wioska, jeżeli dane zdjęcie przedstawia elementy miasta lub wsi. Dzieci kolorują rysunki.

Zapoznanie z herbem Rytwian

Herbem Gminy jest podkowa złota ocelami do góry, w niej krzyż kawalerski złoty, umieszczony w błękitnym polu tarczy. Pośrodku górnej krawędzi tarczy umieszczony wizerunek jastrzębia z złotymi dzwonkami u nóg, trzymającego w łapie taką samą podkowę z krzyżem jak na tarczy.

 

  • Wykonanie pracy plastycznej – karta pracy, cz. 4, s. 24.

Oglądanie herbów różnych miast. Rysowanie herbu  swojej miejscowości.

  • Samodzielne działanie dzieci: rysowanie wnętrza herbu, wydzieranie z papieru w odpowiednich kolorach małych kawałeczków, naklejanie ich na konturach herbu lub kolorowanie. Dla każdego dziecka: papier kolorowy, klej, kredki.

  Karta pracy, cz. 4, s. 25.

Rysowanie po liniach od obrazków dzieci do zdjęć miejscowości, w których mieszkają. Rysowanie po śladzie drogi babci i dziadka do domu.

 Wykonanie albumu swojej miejscowości( chętne dzieci).

  • Rozwiązywanie zagadek o wybranych punktach charakterystycznych dla danej miejscowości (ruiny zamku, Pustelnia Złotego Lasu, stawy rybne, Pałac w Rytwianach, Kościół, przedszkole). Obrazek/widokówka przedstawiająca charakterystyczne punkty dla danej miejscowości.
  • R opisuje wybrane miejsce, zabytek, a dzieci odgadują co to jest, i odszukują pasujący obrazek, widokówkę (można pominąć z uwagi na brak obrazków).
  • Zapoznanie ze sposobem wykonania albumu reklamującego miejscowość, w której mieszkają dzieci i zachęcającego do jej odwiedzenia.

−− Wypowiedzi dzieci na temat wyglądu albumu i jego treści. Wykonanie pracy przez dzieci.

Kartki (wcześniej ozdobione stemplami z ziemniaków owiniętymi materiałem o wyraźnej fakturze, np.: sztruks, koronka, szare płótno) dla każdego dziecka, widokówki, obrazki, klej, mazak, wstążeczka, dziurkacz, kartonowa okładka z herbem miejscowości, napis Moja miejscowość.

  • Dzieci naklejają na kartkach widokówki, obrazki przedstawiające daną miejscowość.
  • Następnie przyklejają pod widokówkami, obrazkami podpisy (przygotowane przez R.) informujące, o tym co przedstawiają oraz imiona dzieci, które daną stronę wykonały.
  • Łączą kartki w jedną całość, za pomocą wstążeczki przewleczonej przez otwory wykonane dziurkaczem.
  • Dołączają kartonową okładkę z herbem miejscowości, pokolorowanym przez chętne dziecko i tytułem albumu Moja miejscowość.
  • Karta pracy, cz. 4, s. 26.

Określanie, co przedstawiają zdjęcia. Odszukanie w naklejkach zdjęć podobnych krajobrazów i naklejenie ich obok odpowiednich zdjęć. Rysowanie takiego samego rysunku po prawej stronie, jaki jest po lewej stronie. Określanie, co znajduje się w rogach rysunków.

  • Zabawa utrwalająca poznane zapisy cyfrowe liczb.

Potrzebne będą: liczmany, kartoniki z liczbami, patyczki, plastelina, kartki

papieru, kredki, nożyczki.

  • wykonywanie ruchów według pomysłów dzieci, których liczba odpowiada pokazanej przez R. lub liczbie wylosowanej przez dziecko,
  • dopełnianie w pudełkach patyczków zgodnie ze wskazaniem określonej liczby, modelowanie cyfr z plasteliny, zgodnie z określoną liczbą elementów narysowanych na papierze lub ułożonych z liczmanów przez dzieci.

Pozdrawiam

Urszula Bielecka

 

Przejdź do treści